Парадак разгляду зваротаў грамадзян

Министерство образования Республики Беларусь
Главное управление образования Гродненского областного исполнительного комитета


Отдел образования Берестовицкого районного исполнительного комитета

АДДЗЕЛ АДУКАЦЫІ
БЕРАСТАВІЦКАГА РАЁННАГА 
ВЫКАНАЎЧАГА КАМІТЭТА

РусскийБеларускiEnglish
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Галоўная Skip Navigation Links

Cтатыстыка наведванняў

Яндекс.Метрика

Адрес: 231778 Гродненская обл., г.п. Большая Берестовица, ул.Ленина, 11

Тел.(факс): 8(01511)21882

Эл.почта: berestroo@tut.by, roo@berestovica.edu.by

Регистрационное свидетельство №500842629 от 13.06.2018г.

 

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў

Звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не паказана іншае, – звароты), паступаючыя ў адрас аддзела адукацыі Бераставіцкага райвыканкама (далей – аддзел адукацыі), разглядаюцца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 гады «Пра звароты грамадзян і юрыдычных асоб» (далей – Закон), Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Пра дадатковыя меры па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб».

У адпаведнасці з Законам у аддзеле адукацыі разглядаюцца звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў Рэспублікі Беларусь, змешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, замежных грамадзян, асоб без грамадзянства, прадстаўніцтваў замежных арганізацый, па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, што паступаюць у пісьмовай ці вусновай форме, а таксама ў электронным выглядзе.

Звароты ў аддзел адукацыі могуць быць пададзены заяўніком у пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладзены ў вуснай форме падчас асабістага прыёму.

Патрабаванні, якія прад'яўляюцца да зваротаў

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

Звароты разглядаюцца па істоце, калі ўтрымоўваюць пытанні, рашэнне якіх ставіцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі і адпавядаюць патрабаванням заканадаўства.

Тэкст звароту паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным пераборлівым почыркам. Не дапушчаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў ці выразаў.

У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя пра вынікі іх папярэдняга разгляду з прыкладаннем (пры наяўнасці) якія пацвярджаюць гэту інфармацыю дакументаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікоў, у якіх не паказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання), або найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) ці яго месца знаходжання, або паказаныя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымоўваюць звестак пра якое рыхтуецца, што здзяйсняецца ці дасканалае злачынства.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымоўваць:

  • найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месцы знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымоўваць:

  • найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка ці асобы, упаўнаважанайва ўсталяваным парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка ці асобы, упаўнаважанайва ўсталяваным парадку падпісваць звароты, запэўненую друкам юрыдычнай асобы;
  • да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікоў, прыкладаюцца дакументы, што пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Заўвагі і (ці) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, усталяванай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Электронныя звароты, якія паступілі ў аддзел адукацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, усталяваным для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных Законам.

Электронныя звароты – гэта звароты, якія размяшчаюцца ў рубрыцы «Электронныя звароты» на афіцыйным сайце аддзела адукацыі ў глабальнай камп’ютэрнай сетцы Інтэрнэт.

Электронныя звароты накіроўваюцца ў аддзел адукацыі шляхам размяшчэння ў рубрыцы «Электронныя звароты» на афіцыйным сайце аддзела адукацыі ў глабальнай камп’ютэрнай сетцы Інтэрнэт.

Звароты, якія паступілі пасродкам глабальнай камп’ютэрнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты, рэгістрацыі, а таксама разгляду не падлягаюць і адказы па іх не накіроўваюцца.

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен утрымоўваць:

  • найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месцазнаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты заяўніка.

Электронны зварот юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка ў абавязковым парадку павінна ўтрымоўваць:

  • найменне і (ці) адрас арганізацыі або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка ці асобы, упаўнаважанайва ўсталяваным парадку падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты заяўніка;
  • да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікоў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, што пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Да формаў электронных зваротаў неабходна прымацоўваць дадатковыя дакументы і (ці) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікоў, дакументы пра вынікі папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (ці) звесткі, неабходныя для рашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах).

Дапушчальнымі фарматамі, якія прымацоўваюцца дакументаў і (ці) звестак у электронным выглядзе і іх графічных выяў на папяровых носьбітах (сканов) з'яўляюцца PortableDocumentFormat/A (PDF/A), OfficeOpenXML (DOCX), падвойны фармат з разметкай (DOC), RichTextFormat (RTF), тэкставы файл (TXT), OpenDocumentFormat (ODT), фармат архівавання і сціскі дадзеных (ZIP, RAR), PortableNetworkGraphics (PNG), TaggedImageFileFormat (TIFF), JointPhotographExpertsGroup (JPEG), JointPhotographGroup (JPG).

У заяўніка ёсць права адазваць электронны зварот шляхам падачы пісьмовай заявы або заявы ў электроннай форме, таксама на абскарджанне адказу на зварот ці рашэнні пра пакіданне звароту без разгляду па істоце ў суд у парадку, усталяваным заканадаўствам.

У выпадку калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага ўтрымання ад розных заяўнікоў носяць масавы характар (больш дзесяці зваротаў), адказы на такія звароты могуць змяшчацца на афіцыйным сайце ў глабальнай камп’ютэрнай сетцы Інтэрнэт без кірунку адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў

Рэгістрацыя зваротаў ажыццяўляецца ў дзень іх паступлення ва ўсталяваным парадку. Звароты, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы, наступны за ім працоўны дзень.

Звароты, якія паступілі ў аддзел адукацыі, спорту і турызму і што адносяцца да яго кампетэнцыі, разглядаюцца на працягу 15 каляндарных дзён з дня, наступнага за днём іх рэгістрацыі. Пры неабходнасці тэрмін разгляду зваротаў можа быць падоўжаны да 1 месяца.

У выпадку, калі для рашэння выкладзеных у звароце пытанняў неабходна здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне прац, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней 1 месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне пра прычыныі перавышэння месячнага тэрміна і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выкананні прац, аказанні паслуг) ці тэрмінах разгляду зваротаў па істоце.

Калі пісьмовы зварот адпавядае ўсім патрабаванням, але якія змяшчаюцца ў ім пытанні не ставяцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, на працягу 5 працоўных дзён зварот накіроўваецца для разгляду арганізацыі ў адпаведнасці з яе кампетэнцыяй  з апавяшчэннем у той жа тэрмін заяўніка або ў той жа тэрмін пакідаецца зварот без разгляду па істоце з апавяшчэннем пра гэта заяўніка з указаннем прычыны і растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для рашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.

Пакіданне зваротаў без разгляду па істоце

Пісьмовыя звароты пакідаюцца без разгляду па істоце, калі:

  • выкладзены не на беларускай ці рускай мове;
  • не ўтрымоўваюць найменні і (ці) адрасы арганізацыі або пасады асобы, якім накіроўваецца зварот, прозвішчы, уласнага імя, імёны па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялаў грамадзяніна, адрасы яго месца жыхарства (месцы знаходжання), сутнасці звароту, асабістага подпісу грамадзяніна (для грамадзян);
  • не ўтрымоўваюць найменні і (ці) адрасы арганізацыі або пасады асобы,, якім накіроўваецца зварот, поўнага наймення юрыдычнай асобы, яго месцы знаходжання, прозвішчы і ўласнага імя, імёны па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка ці асобы, упаўнаважанай ва ўсталяваным парадку падпісваць звароты, сутнасці звароту, асабістага подпісу кіраўніка ці асобы, упаўнаважанайва ўсталяваным парадку падпісваць звароты, запэўненым друкам юрыдычнай асобы (для юрыдычных асоб);
  • утрымоўваюць тэкст,  які не паддаецца чытанню;
  • у зваротах утрымоўваюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы і выразы;
  • да пісьмовых зваротаў, што падаюцца прадстаўнікамі заяўнікоў, не прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам пра канстытуцыйнае судаводства, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, што вызначаюць парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам пра адміністрацыйныя працэдуры, зваротаў працаўніка да наймальніка, а таксама іншых зваротаў, у стаўленні якіх заканадаўчымі актамі ўсталяваны іншы парадак іх падачы і разгляды;
  • звароты ўтрымоўваюць пытанні, рашэнне якіх не ставіцца да кампетэнцыі аддзела адукацыі, у тым ліку, калі заўвагі і (ці) прапановы, занесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не ставяцца да дзейнасці аддзела адукацыі, спорту і турызму;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўніком пададзеныпаўторны зварот, у тым ліку занесеныў кнігу заўваг і прапаноў, калі ён  ўжо быўразгледжаныпа істоце і ў ім не ўтрымоўваюцца новыя акалічнасці, якія маюць значэнне для разгляду звароту па істоце;
  • з заяўніком спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Вусныя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па істоце, калі:

  • не прад'яўлены дакументы, якія сведчаць асобызаяўнікоў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, што пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікоў;
  • звароты ўтрымоўваюць пытанні, рашэнне якіх не ставіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;
  • заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на якія цікавяць яго пытанні або перапіска з гэтым заяўніком па такіх пытаннях была спынена;
  • заяўнік падчас асабістага прыёму дапушчае ўжыванне нецэнзурных або абразлівых слоў ці выразаў;
  • рашэнне пра пакіданне зваротаў без разгляду па істоце прымае начальнік аддзела адукацыі ці яго намеснік.

Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ аддзела адукацыі на зварот ці рашэнне пра пакіданне звароту без разгляду па істоце можа быць абскарджаны ў суд у парадку, усталяваным заканадаўствам.